Risqué Designs, Filipiny
Tal – założycielka marki Risqué Designsmarka, która łączy w sobie nowoczesność i luksus ze starannie wykonanym rękodziełem.
Q1: Za co najbardziej doceniasz siebie w prowadzonej działalności?
Myślę, że za ten sklep, tutaj, w jednym z największych centrów handlowych. Jesteśmy widoczni i bardziej rozpoznawalni. Wcześniej braliśmy udział tylko w targach. Zaczęłam w 2012 roku, na część etatu. Przeszłam na pełen etat w 2014. Miałam swój pierwszy show room. Rok później zdobyłam inwestora i byłam w stanie stworzyć swoją pierwszą fabrykę. Wcześniej zlecałam wykonanie butów, ale miałam mnóstwo problemów z produkcją i jakością, dlatego chciałam mieć swój własny magazyn.
Q2: Co obecnie jest dla Ciebie największym wyzwaniem?
Istnieje mnóstwo wyzwań. Wiele z nich pochodzi z dziedzin produkcji i sprzedaży. Kiedy zaczynałam, miałam firmę sprzedażową, występowało wiele kłopotów z produkcją. Jakość nie była dobra, buty wracały, bo klienci nie byli zadowoleni. To trudne, ponieważ tak wiele rzeczy w produkcji obuwia może pójść nie tak. Myślę, że z całego sektora mody buty są szczególnie trudne w realizacji. Na przykład, dla ubrań możesz mieć tylko trzy rozmiary: mały, średni, duży. Przy butach potrzebujesz dużo więcej. Jednym z największych problemów jest równowaga między zapotrzebowaniem, a tym, ile produkujemy. Powoli do tego dochodzimy, zachowujemy równowagę, wciąż staramy się poprawiać. Próbujemy też sprzedaży międzynarodowej. Do tej pory udała się dystrybucja w San Francisco, ale wciąż szukamy innych rynków.
Q3: Co pomoże Ci osiągnąć sukces?
Próbujemy równolegle wzrastać lokalnie i międzynarodowo, ale myślę, że lokalny wzrost jest ważniejszy. Szukamy celebrytów do współpracy. Odbiorcy idą za gwiazdami. Chcemy ludzi, którzy nie tylko są popularni, ale też wspierają lokalne produkty. To jest dla nas ważne, jesteśmy Filipińczykami, robimy rzeczy na Filipinach.
Czy chcesz dodać coś jeszcze?
Mamy różne społeczności produkujące buty. Materiały pochodzą z różnych regionów. Pracujemy z bardzo tradycyjnymi społecznościami zajmującymi się rzeźbieniem, ale wcześniej tworzyli oni głównie rzeźby i religijne obrazki. Ludzie nie są innowacyjni pod względem projektowania i dlatego zdecydowałam się pojechać tam i zobaczyć, co możemy razem zrobić. Używamy tradycyjnych wzorów w nowoczesny sposób. Używamy lokalnych materiałów i wspieramy ludzi stąd.
Ania i Andrea z How to (ex)change the world podróżując przez świat w poszukiwaniu ŚWIATOZMIENIACZY, zadali im nasze 3 pytania. Więcej o ich projekcie przeczytacie na exchangebabel.com.
Manila, Filipiny, 23 lutego 2016
ID: 078/100