Zaufanie można odzyskać tylko czynami
Zaufanie jest wartością wpływającą znacząco na komunikację. Kiedy zaczęłam pracować dla Entrepreneur Impet pojęłam, że to nie tylko piękne słowa, że to przede wszystkim komfort i wartość pracy oraz społeczna odpowiedzialność ludzi po obu stronach, czyli zarówno tych, którzy zaufaniem obdarzają jak i obdarzonych. Aby komunikacja była zbudowana na solidnych fundamentach i stanowiła o relacjach ustawionych na sukces – warto opierać ją na zaufaniu.
‘Zaufanie’ to słowo, które słyszę w różnych kontekstach każdego dnia, nawet po kilka razy. Jest tak wszechobecne, że zdarza się mi zgubić głębię, jaką w sobie ma. Zaufanie w relacjach działa odciążająco, ukierunkowuje energię, jaką wykorzystalibyśmy na przewidywanie niepowodzeń na skuteczne realizowanie projektu, na którym dana relacja jest skupiona. W EI budujemy sieć zaufanych relacji, komunikację opartą na dotrzymywaniu słowa, na robieniu kroków w kierunku pokazania, że w relacji z drugą osobą, dostawcą, klientem, z każdym – przyjmujemy i uczymy przyjmować postawę pełną empatii, nieoceniania oraz założenia, że każdy ma rację częściowo.
Komunikacja i relacje oparte na zaufaniu są ustawione na sukces. O zaufanie warto dbać, warto je pielęgnować. Ta dbałość jest tak ważna, gdyż raz naruszone zaufanie trudno odbudować. Błądzić jest rzeczą ludzką. Natomiast warto pamiętać o tym, że zaufanie można odbudować tylko czynami. W przypadku gdy jedna strona zawiodła – druga nie jest w stanie zawierzyć deklaracjom ponownie. Pielęgnując zaufanie i dotrzymując słowa stajemy się częścią społeczności, w której budowane na zaufaniu relacje pozwalają na skuteczniejszą realizację celów.
Dzięki swojemu zaangażowaniu w projekty jakimi zajmuje się EI mam szansę uczyć się jak wartościowe jest zaufanie, jak spokojna, komfortowa i przyjemna może być praca kiedy można komuś bezwarunkowo zaufać i jak dobrze czuję się sama – obdarzona zaufaniem przez współpracowników i doceniona.
E.Croit